ایلیاایلیا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 24 روز سن داره

ایلیا و ویانا

ایلیای دو سال و 4 ماهه

1391/3/21 14:00
نویسنده : ملیکا
292 بازدید
اشتراک گذاری

عزیزهای دل مامان روز به روز بیشتر خوش زبانی میکنند:

میخوام بجوَم

من ذرت میخوام آجی بر نداره

چاقوِ ،دستم زخم نشه

بابا اَحید کجا رفته ، ماموریَت ، شیاز یعنی شیراز

نریزه از دستم - نیفتم - مامان کجا رفتی

آجی بردارم آره مال من

اِلفِل بریزم نخوریها یعنی فلفل بریزم

شکمم باد کرد

میخوام صبونه درست کن یعنی صبحانه

بریم استخر توپ ، تیاژه یعنی تیراژه

بابا کُتُرُل بده من ماشین گنده راه ببرم یعنی کنترل ماشین

ایانا کجایی، اتاقی، بریم آب بازی یعنی ویانا

آقای دامداری شما نمیخواد پیاده شی یعنی نامداری قبلا میگفت نامدایی

من نازدونه هستم ویانا شاهدونه باشه

آجی تو لخت شدی

موتور سوار بشم برم پیش آقا پلیسِ

مامان جونم دست شما درد نکنه ، چقدر خوشمزست

میخوام بُکشمت گِیه کن یعنی گریه کن ،من میرم گُم بشم

سلام خوبی چاکرم مخلصم ،آژانس بگیرم کجا بریم

چقدر شد ، چقدر تقدیم کنم آقا ، قابل شما را نداره

خواندن شعر انگلیسی :

old Mc. Donald had a farm; e ya, e ya, yo

خواندن نیمه کاره حروف انگلیسی از A تا G و دوباره از L تا T

گفتن بعضی کلمه های انگلیسی :(یادگیری از مجموعه کتابهای انگلیسی)

car , bus , plane , train , boat(از کتاب وسایل نقلیه)

head , bottom , hand , foot , tummy(از کتاب اعضای بدن)

خواندن کامل شعر دینگ دینگ دَنگ ساعت هی میزنه زنگو ... 

(در مهد همراه عمو مهدی یاد گرفته اند)

خواندن کامل شعر دستامونو میگیریم بالا  با هم دیگه میکنیم دعا  دعای مامان و بابا 

زنده باشن برای ما  خدا که ما رو دوست داره  دعامونو قبول داره (درمهد کودک)

خواندن کامل شعر  صبح به مامان سلام میدم   همین که چشمم باز میشه 

اون واسه بوسیدنم   هر جا نشسته پا میشه (توسط مامانی)

خواندن کامل شعر مامان جونم کجایی  بیدار شدم من از خواب  

خرگوش من صبح بخیر  سلام بکن به آفتاب و.....(توسط مامی ملیکا)

شمردن روزهای هفته : شمبه، اِشنبه، دوشنبه، سشنبه، چاشنبه، پجشنبه، جُمه

یعنی شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)