ایلیاایلیا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 24 روز سن داره

ایلیا و ویانا

داستانهای ایلیای 20 ماهه

1390/7/25 11:15
نویسنده : ملیکا
326 بازدید
اشتراک گذاری

ایلیا جونم سلام

پسر ناز مامی چطوره

ایلیا خوشگله بلد شده وقتی چیزی را بخواهد با صدای بلند و کشیده بگه

مامان مامان ........... بابا بابا ..............

ایلیا به جوجه میگه :  جیجو

کلمات ایلیا : مهر - انار - ایب یعنی سیب - من - مو - مونا

کلمه جدیدش پشت تلفن : اوال شما یعنی احوال شما

چیزی را می خواهیم دور بریزیم میگه: دور

به قرص میگه : قخ    وقتی می خواهد میگه : قخ من

وقتی پول می خواهد میگه : پو من

ایلیا وقت نماز که میشه شروع میکنه به نماز خواندن و جدیدا خیلی قشنگ

هم قنوت و هم رکوع و هم سجده میره و زیر لب زمزمه میکنه

وقتی می خواهد دعا کنه دستهاش را میگیره بالا و میگه الله

چند روز پیش من از چیزی ناراحت بودم به من گفت : مامان الله

 یعنی مامان دعا کن من هم دعا کردم و بعد آمد روی پاهای من نشست

ویانا و ایلیا هر دو یاد گرفتن بع بعی شوند اول میرند رو پشت باباشون میشینند

بعد خودشون چهار دست و پا راه میرند و بع بع میکنند و بعد ایلیا خان میره رو کمر

خواهرش میشینه و میگه بع بعی  وقتی میگیم حال تو بع بعی باش ویانا بشینه

اول دولا میشه بعد سری بلند میشه ولی خودش راحت رو کمر خواهرش میشینه

ویانا هم کیف میکنه خواهر دیگه مهربون و عشق دادا

ایلیا خیلی خوب تمام اعضای بدنش را نشون میده و صدای حیوانات را هم میگه

ایلیا از مامانی یاد گرفته شعر بخونه نانا نانایی پسر طلایی

وقتی می خواد بپره و بشماره میگه شش دو

مامانی ایلیا و ویانا بهشون یاد داده با one  tow  three  ورزش کنند

تا براشون میخونیم شروع به ورزش میکنند

ایلیا جدیدا به مادربزرگش میگه عمه وقتی میبینتش یا باهاش تلفنی صحبت

میکنه صداش میکنه عمه هر چقدر هم بهش میگیم مادربزرگ باز میگه عمه

چون مادربزرگش را مثل همه مامان صدا میزد ولی الان میگه عمه

ایلیا و ویانا هر دو یاد گرفتن وقتی جیش و مخصوصا پی پی دارن رو توالت فرنگی

خودشون بشینند و پی پی کنند دیروز وقتی هر دوی آنها جیش کرده بودند و

من گفتم بلند بشید دیگه گفتنند نه نه  پی پی یعنی هنوز کار داریم و دقایقی

بعد پی پی کردند و بعدش میگفتند حموم دور یعنی بریم داخل توالت فرنگی حمام

پی پی ما را دور بریزیم درواقع دیگه ما تقریبا توانستیم در ٢٠ ماهگی بچه ها را از

پوشک بگیریم که بیشتر زحمتش را مامانیشون کشیده که اینها را اصلا پوشک

نمیکنه به قول خودش پوشک مصرف نمیکنه و بچه ها عادت کردند در توالتشون

جیش کنند حتی ویانا از مامانی یاد گرفته وقتی نشسته رو توالتش جیش میکنه

کتابش را هم می خواند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)