ایلیاایلیا، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 24 روز سن داره

ایلیا و ویانا

لغات جدید ایلیا

1390/8/2 9:04
نویسنده : ملیکا
279 بازدید
اشتراک گذاری

سلام آقا پسرا(تغییرات ایلیا در فاصله ٢٠ ماهگی تا ٢١ ماهگی)

دیگه کلی کلمه بلد شدی و به زبان خودت با کلماتی که بلد هستی

جمله میگی و برای خودت صحبت میکنی و وقتی از شما سئوال میکنیم

برامون تعریف میکنی مثلا میگی بابا نون یعنی بریم نان بگیریم

من هم دارم سعی میکنم با بازی فکری بَن بِن بُن که برای شما و خواهرت

خریدیم هم دامنه لغاتتان را بیشتر کنم و هم دیکته لغات را بهتان آموزش دهم

البته خیلی از این کلمات را در کتابهایی که برایتان خریدیم دیدین و بلد هستید

ولی اینطوری با طرز نوشتن آنها هم آشنا میشوید و کلمات بیشتری یاد میگیرید

جدیدا میگی : آلو - جارو - بچه - گل - پا - دست - علی - گردو - پتو

به کاکائو میگی قاقادو

به نخ دندون میگی ننون

به سلام میگی اَلام

به قاشق میگی قاقق

به پول من میگی پو من

به الله اکبر میگی الله ابر

جمله جدید : آقا شما - اوال شما - آقا شما کجا

قبلا که بازی حلقه ها میکردی آنها را جابجا میگذاشتی ولی الان هم

حلقه ها رادرست میگذاری و هم رنگهاشون را تشخیص می دهی

با لِگُو هاتون هم که بازی میکنی دیگه آنها را براحتی روی هم سوار

میکنی و می توانی ماشین درست میکنی

بابایی محمد را خیلی دوست داری و وقتی میبینیش فقط دوست داری با

بابایی باشی باهاش پارک بری ، ببرتت بهت پیشی نشان بده

وقتی اونجا هستیم کیفش را برمی داری براش میاری و صذاش میکنی

یایایی پول من ، بابایی هم بهت پول میده خوشحال میشی

روی یکی از کارتهای بَن بِِِِِِن بُن که با شما و خواهرت کار میکنم عکس

چتر است و هر وقت ازت سئوال میکنم این چی ؟ میگی بابایی

چون یاد چتر بابایی می اُفتی

روی یکی از اون کارتها هم عکس یک پسر است وقتی میگم این چی؟

میگی امیر ، چون فقط امیر را پسر میبینی

شعر یه توپ دارم قلقلی را شما و ویانا جدیدا خیلی جالب میخونید

ما یه قسمتش را میگیم بقیه اش را شما میگید مثلا : یه توپ دارم

میگی قیلی قیلی ، سرخ و سفید میگی آبیلی آبی

میزنم زمین میگی هوا ،نمی دونی تا دستهات را بالا میاری

من این توپ را میگی نداشم ، مشقهام میگی نوشم

بعد میگی بابا  داد

ما غیر از ضرب و تمپو بابا وحید یک ضرب کوچولو هم داریم که برای

اینکه شما نشکنیش گذاشتیمش بالای جایی ، دو شب پیش گفتی

بیاریمش پایین بعد بردی گذاشتی روی آن ضرب و تمپو و شروع کردی

مثل بابا وحید به حالت چرخشی روی هر سه تا زدن نمی دونی چقدر

دیدنش لذت داشت

اینم از این پسر طلا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

قاشق و چنگال مخصوص کودک
3 آبان 90 14:35
ست قاشق و چنگال مخصوص کودک دلبند شما برای افزایش میل کودک به خوردن غذا بسیار شیک و با کیفیت عالی تهیه شده از استیل مرغوب و پلاستیک از نوع abs در رنگهای مختلف و دارای جذابیتی فوق العاده برای کودکان دلبند شما